Papers



Proceedings have been published. A paper selection committee has examined proposals:

Jean-Paul Allouche (CNRS), Daniel Arfib (CNRS),Gérard Assayag (IRCAM), Marc Battier (IRCAM),Marc Chemillier (Université de Caen),Myriam Desainte-Catherine (Université de Bordeaux I),Vincent Lesbros (GAIV), Yannick Mahieux (CNET),Gérard Marino (CEMAMu), Edouardo Miranda (Sony-CSL), Yann Orlarey (GRAME), François Pachet (Sony-CSL), Jean-Michel Raczinski (CEMAMu), Jean-Marc Raibaud (CNET), André Riotte (SFIM),Pierre-Yves Rolland (LIP6 Paris), Marie-Hélène Serra (IRCAM).


History of computer music
Luc Rondeleux : PDF HTML
Une histoire de l'informatique musicale entre macroforme et microcomposition
     
Yu Ying : PDF HTML
Sound of China: computer music
     
     
     
Cognitive sciences
Michele Biasutti : PDF HTML
Cognitive Processes in composition
     
David Mendes : PDF HTML
Knowledge representation suitable for music analysis
     
Barbara Tillmann : PDF HTML
Connectionist simulation of tonal knowledge representation
     
Giovanni Costantini, Fabio Massimo Frattale Mascioli, Patrizio Antici : PDF HTML
Two nonexclusive neuro-fuzzy classifiers for recognition of musical instruments
     
     

Synthesis
Myriam Desainte-Catherine, Sylvain Marchand : PDF HTML
Vers un modèle pour unifier musique et son dans une composition multiéchelle
     
Giorgio Nottoli, Giovanni Costantini,
Andrea Sabatini, Mario Salerno :
PDF HTML
A new interactive system for real-time sound processing and spatialization
     
Jean-Michel Raczinski, Gérard Marino,
Stéphane Sladek, Vincent Fontalirant :
PDF HTML
SYNTHUP carte PCI pour la synthèse du son et le traitement de signal en temps réel
     
Robert Strandh, Sylvain Marchand : PDF HTML
Real-Time Generation of Sound from Parameters of Additive Synthesis
     
Olivier Delerue, Carlos Agon : PDF HTML
Open Music + Music Space = Open Space
     
Anastasia Georgaki : PDF HTML
A la recherche de la voix-protée : penser la voix de synthèse aujourd'hui
     
Eduardo Reck Miranda : PDF HTML
Evolving Complex Sounds with Cellular Automata: an Approach to Granular Synthesis
     
     
     
Computer music and internet
Christian Clozier, François Giraudon : PDF HTML
Deux instruments virtuels pour internet
     
Guillaume Ballet, Riccardo Borghesi, Peter Hoffmann, Fabien Lévy : PDF HTML
Studio Online 3.0: An Internet "Killer Application" for Remote Access to IRCAM Sounds and Processing tools
     
Nabil Bouzaïene, Emmanuel Saint-James : PDF HTML
Édition distribuée de partitions musicales multi-polices
     
Daniel Arfib : PDF HTML
Internet et les effets audio numériques
     
Luc Martinez (visioconférence Paris-Montréal) : PDF HTML
Réseau haut débit, nouveau territoire de la création musicale
     
     

Analysis
Stéphane Letz, Dominique Fober, Yann Orlarey : PDF HTML
Modèles de structures tonales dans Elody
     
Marc Chemillier : PDF HTML
Générateurs musicaux et singularités
     
Moreno Andreatta, Augusto Agon, Marc Chemillier : PDF HTML
OpenMusic et le problème de la construction de canons musicaux rythmiques
     
François Pachet : PDF HTML
Surprising Harmonies
     
     
     
Composition
Tom Johnson : PDF HTML
Self-Replicating Loops
     
Marcel Mesnage : PDF HTML
Musique, informatique et composition numérique
     
Antonio Lai : PDF HTML
La fonction compositionnelle des modulateurs en anneau dans Mantra
(Karlheinz Stockhausen)
     
James Harley : PDF HTML
An integrated granular approach to algorithmic composition for instruments and electronics
     
Alexander Mihalic : PDF HTML
Terra - la synthèse des étoiles
     
     




JIM'99




Themes
Papers
SFIM prize for a young researcher
Concerts
General Informations
Previous JIMs
JIM 2000
JIM 2001
Site map




JIM'99
j i m 9 9 (at) a i . u n i v - p a r i s 8 . f r