JIM'97

Articles / Papers


Sommaire / Summary


Fabrication et utilisation d'hybrides sonores (Arfib.ps 485k)

Daniel Arfib


Convolution de signal par formes quantitatives et qualitatives dans MAX-FTS

Jean Holleville


Diphone (Diphone.ps.ZIP 50k)

Adrien Lefevre, Xavier Rodet


Exemple d'utilisation des outils de CAO pour la synthèse sonore

Laurent Pottier


Interfaces graphiques pour la commande d'outils de transformations sonores (Todoroff_Traube.ps.ZIP 85k)

Todor Todoroff, Caroline Traube, Jean Marc Ledent


The Representation of Rythmic Structures (Wessel.ps 22k)

David Wessel, Vijay Iyer, Jeff Bilmes, Matt Wright


Original gesture interfaces for live interactive multimedia performances (Tarabella.ps 161k)

Leonello Tarabella, Graziano Bertini


Realtime control of audio and video through physical motion: STEIM's BigEye

Richard Povall


Lab reports (Johnson.ps.ZIP 189k)

Tom Johnson


Atmosphère : de Russolo au musicien symbiotique (Blanchard.ps 60k)

Philippe Blanchard


Acquisition des connaissances et improvisation : la partition intérieure interactive (Pachet_Rousseaux.ps 732k)

François Pachet, Francis Rousseaux


Cristals, symétries des cristaux dans la composition (Mihalic.ps.ZIP 250k)

Alexander Mihalic


Simulation of Bowing decisions on a String Instrument

Cordelia Hall - Bill Findlay


Aesthetic navigation : musical complexity engineering using genetic algorithms (Beyls.ps.ZIP 461k)

Peter Beyls


Dynamical systems and Applications to Music Composition : a research report (fracap.ps 424k)

Kenny McAlpine, Eduardo R. Miranda, Stuart Hoggar


A proposition of data structures and a framework for computer aided composition and sound synthesis

Peter Hanappe, Gérard Assayag


L'environnement de composition musicale Elody (Elody.ps.ZIP 405k)

Dominique Fober, Stéphane Letz, Yann Orlarey


MTT - A Music Theory Tool (Marsden.ps 337k)

Alan Marsden


Mars = Nergal + Ares (IRISMARS.ps.ZIP 759k)

P. Andrenacci, F. Armani, A. Paladin, A. Prestigiacomo, C. Rosati, S. Sapir, M. Vetuschi


retour à la page principale des JIM'97


back to the JIM'97 main page.